Bestyrelsen i VisitNordjylland er ved at lægge sidste hånd på en strategi, der skal gøre VisitNordjylland til en topmoderne og kraftfuld markedsføringsvirksomhed inden for nordjysk turisme. 

Som direktør forventes du at have stærk fokus på at sikre en fælles samlet marketingindsats for at trække flere turister til destination Nordjylland.
Bestyrelsen i VisitNordjylland er ved at lægge sidste hånd på en strategi, der skal gøre VisitNordjylland til en topmoderne og kraftfuld markedsføringsvirksomhed inden for nordjysk turisme. 

Som direktør forventes du at have stærk fokus på at sikre en fælles samlet marketingindsats for at trække flere turister til destination Nordjylland. Bestyrelsen i VisitNordjylland er ved at lægge sidste hånd på en strategi, der skal gøre VisitNordjylland til en topmoderne og kraftfuld markedsføringsvirksomhed inden for nordjysk turisme. 

Som direktør forventes du at have stærk fokus på at sikre en fælles samlet marketingindsats for at trække flere turister til destination Nordjylland.


FOR VIRKSOMHEDER FOR KANDIDATER UDVALGTE JOBS

Direktør til VisitNordjylland


Bestyrelsen i VisitNordjylland har arbejdet på en overordnet plan, der skal gøre VisitNordjylland til en topmoderne og kraftfuld markedskommunikator inden for nordjysk turisme, og til at stå i spidsen søges en ny direktør.

 

VisitNordjylland får fremover en klar og entydig opgave, nemlig at være den professionelle aktør indenfor markedsføring og kommunikation af Nordjylland som den foretrukne turistattraktion i Danmark. Dette sker samtidigt med, at der arbejdes på at få tilført markant flere midler til VisitNordjyllands arbejde med at markedsføre Nordjylland.

 

Bag VisitNordjylland står såvel Business Region North, som er et samarbejde mellem de 11 nordjyske kommuner og Region Nordjylland samt en lang række aktører inden for nordjysk turisme. 

 

 

Jobbet

Som direktør forventes du at have stærk fokus på at sikre en fælles samlet marketing- og kommunikationsindsats for at trække flere turister til destination Nordjylland.

 

Det er din opgave – sammen med egen organisation og eksterne bureauer – at kommunikere den store fortælling om Nordjylland samt historier om de små og unikke oplevelser.

 

Det er dit ansvar, at der skabes en topmoderne dialogbaseret kommunikation på egne og eksterne IT-platforme parallelt med den mere traditionelle marketing og kommunikation.

 

Endvidere er opgaven at målrette kommunikation til en lang række forskellige mål- og interessegrupper. 

 

Du får en central opgave i at samarbejde og networke med et stort antal beslutningstagere inden for nordjysk turisme, både i forbindelse med større marketingprojekter men også i relation til at få stadigt flere aktører til at levere økonomisk støtte til en samlet markedsføring af turismen i Nordjylland.

 

Jobbet som direktør for VisitNordjylland indebærer i øvrigt

  • Personaleledelse
  • Budgettering og opfølgning
  • Fundraising
  • Ansvar for partnerrelationer og kampagnesalg til nordjyske turismeaktører
  • Udarbejdelse af ansøgninger og afrapporteringer til bevillingsgivere
  • Overordnet ansvar for udarbejdelse af marketingplaner, kommunikation og afrapportering
  • Ansvar for B2B information og presse.

 

Du får reference til bestyrelsen. Samtidigt får du mulighed for at afprøve tanker og ideer i et Advisory Board.

  

VisitNordjyllands nye direktør er bl.a. kendetegnet ved:

Stærke kommunikationsevner. Både som person og på det faglige plan. Du er åben og udadvendt, og du har evnen til at skabe commitment og fælles fodslag om nye initiativer.

 

Solide kompetencer inden for markedskommunikation. Du har allerede vist betydelige resultater inden for både traditionel og digital kommunikation og markedsføring. Forudsætningen for, at du kan løse denne opgave, er, at du løbende holder dig fagligt og ledelsesmæssig skarp, således at du og din organisation er de første til at opfange nye tendenser og muligheder, når det gælder moderne markedsføring inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

 

Kommercielt drive og politisk forståelse. Du har kommerciel flair og evner som købmand at få de maksimale resultater ud af de foretagne investeringer. Samtidigt har du evner til at begå dig og samarbejde på tværs af et bredt nætværk af kontakter i erhvervslivet og fra politisk hold.

 

Ledelse og samarbejde. Daglig ledelse for en mindre organisation bestående er 6 - 7 dygtige og kompetente medarbejdere.

 

Den faglige og ledelsesmæssige erfaring har du hentet i andre stillinger inden for markedsføring og kommunikation - formentlig inden for turisme og oplevelsesøkonomi. Det forventes, at du har en længerevarende uddannelse.

 

 

Der tilbydes

Der er tale om en særdeles spændende og udfordrende karrierestilling, hvor fokus er ledelse og markedskommunikation inden for turisme, der er et at vækstområderne i den danske og internationale økonomi.

 

VisitNordjyllands domicil er beliggende i Aalborg.

 

 

 


 

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Jens Erik Hedegaard, tlf. 22440406 eller Camilla Spanggaard Andersen, tlf. 25247521.

 

Ansøgning mærket ”534 – Direktør, VisitNordjylland” sendes senest den 13. maj til job@hedegaardmanagement.dk